VTA5412.1EHx ja .2EHx, ohjaavia 1.+2.+5.akseli (8x4->10x4), 2x19.5"

VTA5412.1EHx-10x4 tehdään 8x4 (2+2) perusautosta lisäämällä 1 lisäakseli. Sähköhydraulisesti ohjattu ylösnouseva ilmajousitettu 19.5"paripyöräakseli 8x4 (2+2) perusautoon ilma- tai lehtijousitetun vetoakselin takapuolelle. VTA5412.2EHx-10x4 tehdään 6x4 perusautosta lisäämällä 2.etuakseli ja 5.akseli takimmaiseksi.

Soveltuu ilma- tai lehtijousitetun taka-akseliston takapuolelle 300mm rungolle runkokorkeudelle CHH-STD. Käyttökohteina erikoiskuljetusautot erikoispainoilla esim. raskasveturit ja kaivosautot yms.. Akselina on 13 tonnin BPW-paripyöräakseli rumpujarruilla. Teliakseliväli on 1330...1430mm. Akselin nostolaite ei ylittä rungon yläpintaa. Akseliston rakenne tulee vain noin 590mm akselin keskipisteen takapuolelle. Volvon RFL-mitta täytyy olla min. 3330mm telivälillä 1330mm. Akseliston maavara on noin 190mm jousivarsien alla akselin ollessa alhaalla. Herkästi vauriotuvat osat kuten ohjaussylinteri on sijoitettu akseliston etupuolelle ylös.

© VTA Tekniikka

REALLY?