VTA5411.2x, ohjaavia 1.+2.+5.akseli (6x4->10x4)

6x4 perusautosta tehdään 10x4 lisäämällä 2 lisäakselia. Mekaanisesti ohjattu ylösnouseva ilmajousitettu 22.5"-akseli 1990...2590mm etuakselin takapuolelle ja hydraulisesti ohjattu ylösnouseva ilmajousitettu 22.5"-akseli ilma- tai lehtijousitetun vetoakselin takapuolelle. Tälläinen auto voidaan rakentaa myös 8x4 (2+2) autosta muuttamalla.

Soveltuu ilma- tai lehtijousitetuun alustaan 300mm rungolle runkokorkeuksille CHH-STD ja -MED. Käyttökohteina esim. sora-, maansiirto- ja betoniautot, yms. Akseli vaihtoehtoina ykköspyörillä 8 tai 9 tonnin levy- tai rumpujarrullinen Volvon FA-LOW akseli. Polttoaine- ja AdBlue-säiliö tulee sijoittaa rungon oikealle puolelle. 2.akselin nostolaite ylittää rungon yläpinnan 60...90mm (riippuen vetoakselistosta). Vaihtoehtoisesti on saatavissa nivelnostolaite joka on aina rungon alapuolella (-40mm). 
VTA5411.2HS on levyjarruilla ja VTA5411.2HT rumpujarruilla, joissa ohjausjärjestelmä on hydraulinen ZF-servocom RAS. VTA5411.2EHS on levyjarruilla VTA5411.2EHT rumpujarruilla, joissa ohjausjärjestelmä on sähköhydraulinen ME-ohjausjärjestelmä.

© VTA Tekniikka

REALLY?