VTA4311.5EHx, el.hydr.ohjattu taka-akseli vetoakselin taakse, 22.5"

El.hydraulisesti ohjattu ylösnouseva ilmajousitettu 22.5"-akseli 6x4/6x6 perusautoon ilma- tai lehtijousitetun vetoakselin takapuolelle. Jousipalkeet on runkopalkkien sivulla

Soveltuu ilma- tai lehtijousitetun taka-akseliston takapuolelle 266 ja 300mm rungolle runkokorkeuksille CHH-STD ja -MED. Käyttökohteina esim. sora-, maansiirto- ja asfalttiautot yms. Akselina 9 tonnin Volvon FA-HIGH levy- tai rumpujarruakseli. Nostopalje on asennettu runkopalkkien väliin eikä se ylitä rungon yläpintaa. Akseliston rakenne tulee vain noin 420mm akselin keskipisteen takapuolelle, joten tämä mahdollistaa lyhyen takaylityksen tekemisen. Volvon vetopalkin takapinta voidaan asentaa min 450mm VTA-akselin keskipisteen takapuolelle. Akseliston jäykkä jousivarsituenta ei vaadi normaalikäytössä kallistuksen vakaajaa, mutta se mahdollista saada lisävarusteena akselistorakenteen takapuolelle ja sitä suositellaan mikäli autolla levitetään soraa. Huom: vakaaja lisää takaylitystä 625mm:iin, RFL-mitta täytyy olla vähintään 3335mm. Vakaajan maavara on n. 500mm ja akselipalkin alla n.300mm, joten se soveltuu myös kasettiautoihin. Uusi elektrohydraulinen ohjausjärjestelmä VTA4311.5EHx tekee autosta ketterämmän ja taka-akselisto ei mene peruutettaessa poikittain vaikeissakaan olosuhteissa. Herkästi vauriotuvat osat kuten ohjaussylinteri on sijoitettu akseliston etupuolelle. VTA4311.5EHS on levyjarruilla ja VTA4311.5EHT rumpujarruilla.

© VTA Tekniikka

REALLY?