VTA4211.6x, mek.ohjattu taka-akseli vetoakselin eteen, 22.5"

Mekaanisesti ohjattu ylösnouseva ilmajousitettu 22.5"-akseli 6x2/6x4/6x6 perusautoon ilma- tai lehtijousitetun vetoakselin etupuolelle

Soveltuu ilma- tai lehtijousitetun taka-akseliston etupuolelle 266 ja 300mm rungolle runkokorkeuksille CHH-STD ja -MED. Käyttökohteina esim. sora-, maansiirto- ja betoniautot, yms. Akseli vaihtoehtoina ykköspyörillä 8 tai 9 tonnin levy- tai rumpujarrullinen Volvo-akseli. Mekaaniset ohjausvivustot ovat vakiona rungon alapuolelle, mutta on mahdollista tilata myös rungon yläpuolisilla vivustoilla ja apusylinteri takavarresta taaksepäin (katso liite kuva), joka soveltuu paremmin alusterällä varustettuun tienhoitoautoon. Polttoaine- ja AdBlue-säiliö tulee sijoittaa rungon oikealle puolelle, mutta yläpuolisella ohjausvivustolla AdBlue-säiliö voidaan sijoittaa vasemmalle yli 4600mm akselivälillä. Akselin vaatima vapaatila on 1970mm vetoakselin KP:stä eteenpäin teliakselivälillä 1370mm. Akselin nostolaite ylittää rungon yläpinnan 60...90mm (riippuen vetoakselistosta). Vaihtoehtoisesti on saatavissa nivelnostolaite joka on aina rungon alapuolella (-40mm), mutta täyttää 2-putkisen keskikipin tilan. VTA4211.6S on levyjarruilla ja VTA4211.6T rumpujarruilla.

© VTA Tekniikka

REALLY?